Każde słowo kluczowe może uzyskać wysokie pozycje, nawet gdy nie jesteśmy zawodowymi pozycjonerami. Efekt pozycjonowania to kwestia czasu i systematyczności, nawet w najtrudniejszych słowach. W przypadku najtrudniejszych słów kluczowych proces może zająć około roku.

Na wysokie pozycje w Google mamy wpływ od samego początku budowania strony. Dużo łatwiej będzie nam pozycjonować stronę gdy dokonamy odpowiedniej optymalizacji.

- Napisanie odpowiednich treści. Treść na stronie powinna mieć około 1700 – 2000 znaków. Ważne jest żeby tekst był oryginalny – nie kopiować tekstów z innych stron. Tekst bez błędów ortograficzny, dobrze napisany stylistycznie. Różne odmiany pozycjonowanego słowa w treści również pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie.

- Wybór odpowiednich słów kluczowych na stronę.

Gdy strona jest gotowa możemy przyśpieszyć weryfikację strony wpisując ją do indeksu Google.

Główne zasady:

- Stronę startową pozycjonować na 1 – 3 słów kluczowych. Do każdego słowa powyżej, lepiej stworzyć podstronę.

- Przy tworzeniu podstrony również nie kopiuj tekstów. Jeśli pozycjonujesz małą ilość słów kluczowych, możesz dodawać np. 2 podstrony tygodniowo.

Zmiany treści na stronie maja dobry wpływ na wyniki Google. Jeśli jednocześnie chcesz dodać 100 podstron – słów kluczowych, lepiej zlecić napisania tekstów fachowcom. Za jeden tekst średniej jakości zapłacisz około 10 zł.

- Jeśli pozycjonujemy podstrony ważne żeby miały nazwę pozycjonowanego słowa w linku:

Np.: www.stronaxyz.pl/slowo-kluczowe

- Pozycjonujemy stronę startową oraz postrony.

- Zdjęcia pozytywnie wpływają na pozycjonowanie.

- Wybierz słowo jakie klient rzeczywiście wpisuje w wyszukiwarce.

- Ważna jest szybkość ładowania strony. Warto kupić sprawdzony hosting.

- Nazwa domeny nie ma żadnego znaczenia dla pozycjonowania, jednak znaczenia ma wiek domeny. Jeśli posiadamy stronę której nie pozycjonowaliśmy, ale należy do nas od dłuższego czasu, na pewno będzie się lepiej pozycjonować niż nowo zarejestrowana.

- Nie ma znaczenia w jakim Kraju chcemy pozycjonować stronę, zasady pozycjonowania są te same. Jednak do polskiej strony należy używać linków z polskich serwisów.

- Google jest odporne na wiele sztuczek pozycjonerów. Naturalne pozycjonowanie potrwa dłużej, ale będzie bardziej trwałe. Nigdy nie zgadzaj się na inną formę pozycjonowania, przykładowo na pozycjonowanie przez tworzenie sztucznego ruchu przez boty.

- Atrakcyjna strona, która spowoduje, że klienci zostaną dłużej – „serfują” po zakładkach, również będą pozytywnie wpływać na pozycjonowanie.

Dodawanie linków:

Na początek należy pozycjonować stronę główną oraz kilka podstron. Możliwe, że reszty nie będziemy musieli pozycjonować.

- Dodawanie linków należy zacząć od założenia profili na portalach społecznościowych: FB, Goldenline, Linkedin, Myspace itd.

- Warto dodawać stronę www w postach.

- Poproś znajomych oraz rodzinę żeby raz w tygodniu udostępnili stronę na swoim FB oraz na innych portalach społecznościowych.

- Dodaj informację na prywatnej stronie z prośbą o udostępnienie.

- Pozyskiwanie linków oraz naturalnych wejść na stronę przez serwisy ogłoszeniowe. Link do ogłoszenia dodawać w treści, lub miejscu na www.

- Korzystaj z różnych serwisów ogłoszeniowych, zarówno lokalnych, jaki i ogólnopolskich. Tekst do ogłoszenia powinien mieć kilkaset znaków. Oczywiście również dobrze zmieniać teksty w serwisach. Przykładowo 1 tekst do 10 ogłoszeń.

- Nie dodawaj za dużej ilości ogłoszeń na jednym serwisie.

- W pozycjonowaniu ważna jest systematyczność, lepiej dodawać mniej linków, a codziennie.

- Kolejną formą zdobywania linków są Katalogi stron. W Internecie znajdziemy wiele katalogów, jednak linki należy dodawać tylko do wybranych. Wybierajmy tylko, które mają PR powyżej 3.

- Najlepsze Katalogi są płatne. Lepiej zapłacić niż robić wymianę linków.

- Możemy pozyskiwać linki również w katalogach firm, przykładowo firmy. Net

- Dodawanie linków na branżowych forach internetowych. Taki link jest również bardzo wartościowy dla pozycjonowania.

Inne:

- W stopce w mailu umieść adres strony. Postaraj się kierować klientów zawsze na stronę.

- Jeśli uzyskamy wysokie pozycje nadal dodawać linki, odświeżać ogłoszenia itd.

- Wysyłaj do znajomych firm link do strony w mailu.

Jeśli uważasz, że Google promuje duże firmy jesteś w błędzie. Google promuje wiarygodne strony. Wyszukiwarki „nie widzą” czy jesteś dużą firmą, czy małą. Widzą naturalne ruchy w Internecie po których ocenią wartość strony oraz pozycje dla niej.

Jeśli pozycjonujesz naturalnie żadne zmiany algorytmów Google Ci nie straszne.